27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute

Walk in terapiaa Itäkeskuksessa

26.04.2024, 11:28
Walk in -terapia tarjoaa nuorelle apua Helsingissä ilmaiseksi ja ilman ajanvarausta.
Nuori istuu mietteliäänä yllään valkoinen huppari

Walk in -terapia on matalan kynnyksen mielenterveysapua 16–29-vuotiaille. Apua saa nopeasti, ilmaiseksi ja nimettömänä. Sinä päätät, mistä jutellaan.

Kokemuksesta tiedetään, että kertakin voi auttaa eteenpäin.

Mitä kautta walk in terapiaan pääsee?

Riittää että tulee paikalle, ks ajat ja paikat tämän sivun lopussa. Ei tarvita ajanvarausta eikä lähetettä.

Terapiassa voi käydä myös esimerkiksi tilanteessa, jossa odottaa pääsyä pidempään terapiaan.

Mitä walk in terapia maksaa?

Terapia ei maksa mitään. Kirkkoon ei tarvitse kuulua eikä siitä kysytä.

Mikä on walk in terapia?

Terapia perustuu ratkaisukeskeisen lyhytterapian menetelmään. Siinä painottuvat omien vahvuuksien tunnistaminen ja voimavarojen löytäminen sekä ratkaisujen rakentaminen menneisyyden pohtimisen sijaan.

Nuoren kanssa keskustelevat koulutetut ammattilaiset hänen toivomistaan asioista. Aiheet voivat liittyä esimerkiksi yksinäisyyteen, ahdistukseen, parisuhteeseen, päihteiden käyttöön ja hengellisyyteen. Tai vaikkapa sukupuolen ja seksuaalisuuden kysymyksiin. Hengellisistä asioista puhutaan, jos nuori itse niin toivoo.

teksti walk in -terapia liilalla pohjalla ja keltaisella tekstillä
  • Terapia toimii käynti kerrallaan -periaatteella. Halutessasi voit tulla juttelemaan uudelleenkin.
  • Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia. Voit käydä nimettömänä eikä tietojasi kirjata mihinkään järjestelmään.
  • Voit tulla yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa.
  • Noudatamme tiloissamme turvallisemman tilan periaatteita.
  • Koska terapiassa käymiseen liittyy paljon myyttejä, selvennetäänpä asioita vielä: Walk-in -terapia voi auttaa

Walk in terapia 16–29-vuotiaille

maanantaisin klo 14–18 Matteuksenkirkon Varustamolla, Turunlinnantie 3, Itäkeskus, Helsinki. Käynti Turunlinnantien ja Olavinlinnantien kulmauksesta, Matteuksenkirkon Varustamon ovi.

torstaisin klo 12–16 Itäkeskuksen Ohjaamossa (Itäkeskuksen kirjasto, kulttuurikeskus Stoa, Turunlinnantie 1)